Sunday, August 18, 2019

Review Gerai Kaklang Mee Hailam, Kuala Pilah

As Salam Semua
Minggu nie balik #PilahMostWanted lagi
Ade jemputan Kenduri Kawen di Pilah
Abah laaaa berapa kali dah ngajak suh pegi jugak
Jadi aku pun turun lagi laa Pilah minggu nie

Ngajak laaa Alang melepak sekali kt Pilah
Lepas kenduri kawen, lepak umah then Alang Family balik Bahau
Anak-anak dia tinggal kt umah den
Teman si Daania tido

Esok pepagi Alang dah mai bawak kuih Sopang (Badak Berendam)
Not bad laaa kuih dia buat, sheeedaaapppp
Pastu Alang pun beborak laa sama tuan suami
Sembang itu ini skali tuan suami ajak pekena Mee Hailam kat Pilah

Aku memula malassss nak pegi sbb kena bersiap bagai
Aku dah lee tengah sebuk nyusun tupperware ikut warna
dah berlengas bagai
Tapi takmo laa hampakan perasaan tuan suami
Dia ajak pergi maksudnya kena pegi
nanti dia majuk sampai 14 hari.. ahahaha

Alang nie aku gelar The Explorer 
sebab Alang memang tau memacam tempat menariks dalam Malaysia nie
Lagi-lagi warung tepi jalan yang marvelous
Kali ni Alang ajak pekena Mee Hailam by Kaklang


Ikutkan hati aku dah malas nak cuba rasa
Sebab dah lama kot aku tak rasa pure Mee Hailam
So bila sampai gerai tu memang aku order signature dish la kan

Memasing pakat mengorder
Meh leer kita tengok apa yg kami order

Mee Hailam by Kaklang.. Sumpah sedapp weyhhh.. Korang kena pakat cuba

Bihun Sup pun sheedaappp.. Eh kena jer ngan citarasaku.. Chinese Style

Nasi Ayam by Kaklang, not bad jugak.. ku sukeeee..  Portion Ayam dah laa besor

Nasi Goreng Cili Api pun shedaaaaapp.. Berpeluh-peluh tuan suami makan ngan teh o panas.. ahahahaha
Alhamdulillah, 
Sangat laa berpuashati makan kt gerai Kaklang
Masak penuh kasih sayang
Insyaallah nanti kami datang lagi pekena Sarapan Pagi plak
Sebab diorg kata Sarapan situ semua sheedappppp

Kaklang Mee Hailam & Mee Sup 

Meh Fila kongsi lokasi :

Hasil carian imej untuk bazar melayu kuala pilah
Imej dari FourSquare

Gerai Kaklang Mee Hailam & Mee Sup
No 20, Gerai Bazar Melayu 
Kuala Pilah

Waze jer, confirm jumpa
Jumpa lagi korang..
LOVE ya!



1 comment: