Sunday, April 30, 2017

Apesal SUSHI KING IOI CITY MALL PUTRAJAYA?

Kisahnya, anak dara sorang nie antu Sushi,
ntah dari keturunan mana laa turun kt dia kan
Nak kata aku ade darah JAPANG tak pasti laaa. Kihs
Kes Sushi nie masa umur dia 3 tahun kot 
Dia nampak kt AEON Alamanda
Dia suh aku beli jugak sbb tgk kaler-kaler..
Sejak hari tu dia makan terus laa jatuh chentaaaaa gamaknye..

Tak pernah seumur idup aku laa tingin nak masuk restoran ni
Ntah kenapa ntah, tengok pun tak stim..
Walopun aku nie sorang food lover..
Tapi dek sebab anak aku ni dah lama menyebut
Aku kena tunaikan jugak hajatnya..
Kesian plak dia kan, macam aku la kalo tingin..
Sehabis daya nak dapatkan jugok..

So harini ku bawa laa dia pi masuk SUSHI KING 
Memang dari umah tak bagitau pun nak makan mana
Trus parking then bawak dia pi sana..

Nie nak citer kisah aku x pernah masuk sini
1st ko kena Que dulu xleh main redah je
Then diorg akan assist ko dok mana utk bape orang
Tetibe aku minta menu

Dia bagi gak menu tu tapi aku pon tunggu laaa
Mana waiter x mai-mai kt aku tanye nak order apa
Pastu aku pon panggil la diorg
"Maaf yea nak tanya. Camne yea kalo nak order?"

Adek manis tu pon ajar aku secara detail ko..
Hehee. Pada aku, aku x malu kan
Jangan laa tunjuk ko bodo sombong
Tak tau buat laa cara tak tau..

Adek tu cakap..

1. Skrin tab kt meja sis nie semua menu ada. Sis order je online. 
Klik je apa sis nak then tekan proceed..
2. Kalo sis nak cancel order klik X
3. Sis boleh tambah order bile2 masa
4. Kalo sis nak makan sushi amek je sushi yg sentiasa lalu ni
5. Harga sushi mengikut warna piring
6. Bila sis dah selesai, klik PAY BILL
7. Boleh la buat pembayaran di kaunter
Pilih je apa kamu nak order kt meja memasing

Haaaaa. Bagus adek nie. 
Maafkan laa hakak ko nie x pernah masuk Sushi King. Hehehe
Aku dok pikir laa ku rasa sushi semua sama kan
Pesal laa ghamai betul org lam restoran ni

Skali ku rasa 1st sushi yg masuk ke mulut den
Perghhhhhhh. 
Aku yg bukan peminat Sushi pun jatuh suka pada makanan nie
Pulut dia rasa segar
Rasa mewah isinya. Tak muak lansung
Entahlah. Patutlaa ramai giler suka sushi
Tengok pada siapa pembuatnya kaaann..

Aku suh je kaklong capai sushi yg dia nak. 
Bagi dia kenyang pepuas
Last skali sampai nak termuntah dia jadinye..
Hehehe.. Padan muka..

Nilaa antara sushi yang kami capai:








Seronok sebenarnya lepak restoran ni
Si Al-Fateh leka tgk piring yang bersusun & berjalan cam keretapi
Pastu skrin kt tab asek tunjuk mmcm gambar menu makanan buat dia leka
So bile dia dh leka otomatik laa dia takkan kaco aku ngan kaklong..

Haaaa.. Fateh dah tunjuk list harga dah

Harga sushi adalah mengikut harga piring
Kalo piring biru tu paling murah
paling mahai dalam RM7.00++
Setiap piring SUSHI ada GST.. gulpppp..
Suasan kedai pun calm je
Dari meja ku boleh tengok si pembuat sushi,
menggulung mengolah setiap sushinya
Seronok tengok
sbb kite boleh tau tahap kebersihannya.

Nampak je haaa sifu2 tengah roll sushi
OK laaa, kalo ade dikalangan sahabatku
yang tingin rase keenakan SUSHI KING nie, sila la pergi yea..
Sekali sekala menjamu selera dengan menu baru pada tekak anda.

tengah membedal tu,
kaklong pun sampai dari PJ,
Pelagi ku suruh laa kaklong join membedal sekali..
Baru meriah.. double bedal..

Nilaaa kesudahannya jumlah piring yang kami bedal :

Hahahaha.. banya gak kami bedal..

OK dear, tu je nak share... Nanti jumpa lagi.. Daaaa

1 comment:

  1. Hahahaha. Seronok baca kisah akak ni. Saya dulu pon sama mcm akak.Dulu saya memang tak faham dan selalu mengutuk org makan sushi. Lebih2 lagi Tunang saya tu peminat tegar Makanan jepang Sushi. Saya selalu kata kat dia dulu. "Apa rasa lah sunyi ni makanan mcm sikit kenyang ke?" Ada sekali tu terasa nk mencekik sushi pulak tekak ni, aku pun try lah ajak tunang ku makan sushi, dia teperanjat mcm tak percaya aku nk ajak dia makan sushi. Yelah sebelum ni aku asyik kutuk je makanan kegemaran dia tu. Makan punya makan...sedap juga. Dulu juga. Makin bertambah sushi di atas meja.. huhuhu best nye..sedap nye.. dulu pernah gak makan sushi tapi belum jatuh cinta lagi.. kali kedua try sushi..perghhhh stim dibuat nye.. nak lagi!!!

    ReplyDelete