Wednesday, December 4, 2013

Siapa ku?

Dilahirkan di sebuah negeri yang diberi nama N9. Bangga? 
Mesti laaaa..
 Satu-satunya negeri yang mengamalkan adat pepatih dan nama yang unik!

Lahir di Kampung Parit Seberang, Negeri Sembilan bukannya di Hospital seperti adik-beradik yang lain.
Abah kata memang tak sempat nak bawa arwah mak ke hospital untuk melahirkanku.. Jadi panggil bidan kampung terus... Uwaaaaaaaaa...
 Nama timangan ku KAKTEH.. 
Yup.. anak nombor 4 kaaaan... Mesti ada nama panggilan.. Itu lebih dihormati.

Nama yang abah bagi FILA... Dari kecik sampai le ke sekolah aku menangis sebab aku x berapa suke ngan nama tu.. Sebab apa? 
Sebabnya.. Adik-beradik yang lain semua ada 'QH' dalam nama masing-masing.. Aku ngan kaklong je takdak.

Tapi aku igt lagi masa aku darjah 2, aku selak URTV sekali terpampang jelas IKLAN JAM TANGAN FILA... Perghhhh... Kembang kuncup idungku masa tu.. Nak-nak plak jenama tu dari ITALY.. Fuuuuuhhhhhhh.. Lagik kembang setaman..


Terus aku jatuh chenta ngan nama aku sampai sikalang.. lalalalaalla..

Ku dilahirkan dalam family yang besar.. 9 orang adik beradik.. 5 lelaki dan 4 perempuan.. Masa kecik.. Fuyyooooooo.. Nauzubillah... Memang gilerrss ganas kami adik beradik.. Setakat main askar2 baling batu kena kepala sampai berjahit tu perkara biase..

Panjat pokok nangka tinggi2 pastu tak tau camne nak turun, mandi sungai vogel2, ronda2 naik beskal 1 Serting Felda sampai ke tanah kubur, masak nasi dalam tin planta pastu kena pelangkung kt arwah mak sebab membazir beras katanya.. Sume dah ku rase.. 

Tapi tu laaaa.. Bile dah besar nie kami semakin mantopppppp.. Maklum laaa semua dah tawen dan ade anak memasing.. Sekali berkumpul tu .. Haaaa.. amik ko.. nasik kena masak cam kawah le bak kata abah ku..

Tu jer kot nak tau pasal diriku... Paling penting ku adelah insan biase yang dilahirkan dlm keluarga biase dan abahku cuma kakitangan Felda yang kini telah pun bersara..

No comments:

Post a Comment