Wednesday, November 15, 2017

Review : Kopi Manshur, Senawang, Negeri Sembilan

Korang penggila kopi??
Ade giler cam aku ?
Hari-hari mau Kopi??

Aku memang peminat kopi tegar
tapi bukan Nescaffe
Kalo aku terminum Nescaffe mau pitam aku jadinya
Kopi pun bukan sebarang kopi aku pilih
Kopi tertentu je yang berjaya masuk ke tekakku..

Pasal kopi Mansur nie kan
Kaklong asek laaa bercerita pasal kenikmatan & aroma nya
Aku memang dah dok bayang memacam dah
Cemana laaa kesedapan & nikmatnye tu
Sampai leh jadi viral pada 1 Malaya

Kebetulan lepas anta abah balik kampung
Kami lalu la Senawang
Pastu sampai area Senawang dalam jam 10.30 malam
Aku dah gantikan kaklong drive dr kampung
sebab kaklong kepenatan sungguh

"Wei, nak singgah ke tak? Kite dah nak sampai dah nie"
"Alang-alang dah lalu singgah je laaa"
Terus laa aku uturn masuk ke kawasan kedai tu...

Aku tengok leh tahan gak ramai orang kedai nie
Skali nak jam 11.oo pm laaaagi ramaaaai
gang superbike masuk kedai.
makin kecoh kedai tu jadi eh

Tengah dok bergossip ngan my siblings
skali kopi pun suda sampai
Umangaih, aroma bau ehhhhh.. perghhhhhh!!

Ko tengok kopi eh.. perghhhhh.. melantun bau nikmat aroma kopi

Aku ngan kaklong minum Kopi Kacip Fatimah, Kakcik Kopi Power ngan Kaksha

Sup POWer.. Nie harus di cuba kalo korang singgah sini.. Terus terbeliak mata korang menikmatinya!

Order burger gak sebab tengok cam sedap jerr.. cam sedap jerrr..
Memang Power Kopinya... Sumpah nikmat!

Selain dari Kopi korang leh cuba memacam menu yang ado kat sini.. Kaklong cakap kesemua menu eh sodap
Hurmmmm..
Lepas dah puas menikmati secawan kopi panas yang memikat citarasa
aku nak bagi 5 bintang atas tekak aku
Sangat beraroma, sedap & nikmat
Setanding ngan jenama kopi yang mahal & berkualiti di luar sana
Kalo korang tak percaya, korang kena pakat turun cuba!

Nak tau lokasi nya di mana?
Korang kalo dari Seremban nak ke Kuala Pilah,
Korang akan nampak kedai Mr. Manshur nie di sebelah kiri korang sebelum jumpa Petronas

Aku ade laa wefie sama tokey kedai yang sporting
Pakcik Manshur sendiri
tapi sebab aku muka sembab kepenatan ya amat
aku malas nak up
bhaahahahahah.. nasib laaaa


Kalo korang dari Kuala Pilah,
Korang kena buat uturn kat area Flyover LEKAS tu then masuk terus ke kawasan parking kedai
Sebelah kedai ada kawasan parking yang agak luas
Jadi korang jangan risau kena parking tepi jalan

Cuma waktu operasinya lewat petang hingga lewat malam
Kot korang lalu sini waktu pagi ke tengahari ke
So sorry, tutup daaaa

OK bye.. Jumpa lagi.









1 comment: