Tuesday, August 21, 2018

Review : Restoran Aroi Thai di Ayer at 8, Putrajaya




Assalamualaikum..
Sungguh laaa lama ku tak bersiaran ekkkk..
Mood menulis tu sentiasa ade tapi manjang ke laut dalam jer...

Kebetulan kan ghaye Haji nie tak cuti so
melilau le aku anak-beranak mencari kedai Tomyam
Sah! Memang lee tak bukak
sebab semua tokey kedai Tomyam ore Pantai Timur


Nak gi Mamak??
Mana mau nyeeeeee aku
dah tekak nak pekena Tomyam
jadi kena laa cari kedai Tomyam gak..

Nak masak??
Malas ko..
Kebetulan bbrg takde lam peti ais, aku malas nak pi kedai beli barang
ko pun dah tahap lapar gaban
nak masak pun takde mood

Aku mula jelajah dari Presint Diplomatik
ke Presint 16, Presint 8, Presint 9
Last2 aku jalan terus ke Ayer@8

Skali anak daro den nampak signboard
AROI THAI
"Mama tu ade tulis Thai, mesti ade Tomyam"

Owh, cecepat laa ku mencari parking..
dan melangkah pantas menuju ke kedai tersebut..

Nie yang aku sayam kat #Putrajaya nieh
Semua benda ade sini
Korang cakap laa nak makan ape
Bersepah kedai makan
Kedai Hipster pun hado

Masuk je kedai
Aku dah bau kenikmatan
aroma tomyam yang enak
terus mata ko bersinar

Bila ko dalam keadaan terlalu lapar
Ko akan jadi tak keruan
Maka ko pun akan order laaa bebukan
sampai tak sedor diri...
Terukkkkkkkk...


Tengok anak bujang mak sorang tu, sampai terjelir dia tgk makanan
 Semua harga makanan RM1.90 dan air RM3.90





Termenung kaklong tengok makanan, dia cakap dia pun lapar jugak tapi takde la teruk nak order semua dalam menu.. uhuk..
Anak daro den dah maghah sbb order banyak nau
Senyap-senyap dia makan sbb sayang kalo tak abis

Abam sorang nie kemain belasah ayam

Aku cakap ngan korang,
Portion dia banyak dari Boat Noodle
Jadi tolong jangan jadi tamak cam aku
Order perlu sahaja
Kalo tak cukup leh add on kemudian.

Kaklong dah marah aku..
Dia cakap tengok meja orang lain
semua mangkuk sket
Meja sebelah kita pun
Mangkuk dia 6 jer..
Mama teruk.

Uhuk Uhuk..
Giler ko kalo tak sentap
kena dentuman peluru dari anak ko sendiri
Mama dia wat tak reti jer..
Malas cari gado kt restoran..

Pekerja dia pun sangat la mesra,
Servis memang TIPTOP sebab sekejapan je makanan dah sampai
Pekerja diorg plak tak lokek senyum
dari mula aku masuk kedai sampai la aku nak balik..

Semua makanan sedap pada tekak kami
Ayam tu paling best
tapi
tapi
tapi
.
.
.
.
.
.
.
.
Elok je aku masuk keta,
Aku dah rasa bloating
terus bersidai tepi jalan
terbelahak..
hahahaha

dah tua agaknya
lanie kalo makan overdose mesti terbelahak balik
Padan muka aku..

Si Fateh pun buat2 muntah
sebab kesian tengok aku
Kaklong sabar menanti
Thanks Kaklong
Awak sentiasa ada di saat susah & senang mama


OK laaa,
Korang leh singgah sini kalo mencari tomyam di kala kerinduan
ngan masakan Thailand.

Nieh alamat :

Aroi Thai Putrajaya
Ayer@8
Putrajaya, Wilayah Persekutuan, Malaysia 62250

018-358 2310


Tataaaaaaaaaaaa!!!









No comments:

Post a Comment