Tuesday, June 19, 2018

Review Showroom : Augusta Semi-D, Presint 12, Putrajaya

 
Korang ade banyak duit??
Duit terlebih-lebih tak tau nak buat apa??
Kalo aku jadik korang
aku sambar umah nie sebijik
Putrajaya memang heaven ko tau
Dah laa FREE HOLD
Pastu korang duduk umah dalam taman besar
penuh damai dan kehijauan
 
10 tahun aku dok sini
memang aku jatuh chenta ngan Putrajaya
Thanks Tun Mahathir sebab cetuskan idea pasal Putrajaya nie
 
Korang yang kenal aku memang tau
aku suke kan tgk showroom
jadi dah lama laa aku dok pegi umah nie
Masuk nie dah 3 kali kot
sebuk dok ulang-alik bawak family aku
saje je bakor line diorg
bhahahahahaha
 
Kawasan perumahan nie terletak di sebelah Padang Gold IOI Putrajaya
Kawasan yang hijau dan sangat tenang
Aku malas nak citer panjang
Baik korang tengok sendiri la umah nya
 
Lagi satu camne orang leh jatuh cinta nak beli sesebuah rumah
Sebab diorg tengok showroom umah tu laaaa
kalo tengok umah kosong je memang tak bernafsu weyh
So, Syabas kepada ID Augusta Putrajaya.
Tahniah, Bravo!!!
 
Semi D 3 tingkat

Ruang tamu, kalo camni ruang tamu umah den confirm kkwn den taknak balik

ko tengok lilin2 atas para tu, cantekkkk

Nak buat ruang makan camni pun lawa kan

Cantek tak umah mak, ehhhhhh (berangan percuma kan)

Sudut nie yang meruntun jiwa ku, ruang nie tak dibiarkan kosong tapi diletakkan artifical flower & grass.
bebetul atas table top di dapur, so sambil ko nikmati makanan ko leh tgk view atas kepala.. ohsemmm

Ruang masak sebelah table top

Table top di dapur

Dapur yang comel

oh, cantek sungguh kombinasi warnanya

Ruang ngadap pool nie bagus ID dia, letak Grand Piano kt tengah2

Ada lift ko, maklumlah umah 3 tingkat kan

Toilet tingkat bawah

ruang makan nie seronok nie kalo gather reramai. Maklum la family besor

ruang tamu, nie yang buat aku melting nie

tangga ke aras 1

ruang santai keluarga

ruang santai keluarga

Bilik no 4

Bilik no 4

Bilik air tingkat 1

Ruang keluarga tingkat 1

ruang tangga tingkat 1

Bilik No 5



Aummmmmmmmmmmmmm
 
 
Master room yang memikat hati ku, auwwwww

Bath tub ko ngadap pepohon kayu daunnya rimbun, lebat bunga nya serta buahnya
Walo pun idup seribu tahun kali tak sembahyang apa gunanya

double sink, mmg trend sekarang tengah IN. sinki suami isteri pun asing2 cam berus gigi kaaannn



anak den terkinja2 suke masuk umah cantek

ruang santai kat Master Room, leh la ko bergossip ngan tuan suami kt sini

Sesuai untuk bilik anak bujang kan (bilik no 6)

Wardrobe bilik ke-6 aras 2

Bilik ke-6 aras 2
 
Wardrobe memikat qolbu

Pool nie memang sempoi, dah le dalam cecah kepalo den pastu siap ombak lagi ala2 jakuzzi tu
kalo korang berenang memang kt tengah je laa tak smpai ujung.. hehehe

 
Korang nak tau rega tak??
Jeng jeng jeng
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
 RM 2.5 juta ko!!!!!
Ade la less untuk bumiputera
Bhaahaaaaaahaaa
Aku hanya mampu berangan dan ketawa
takpe laa berangan kan percuma
 
So, memana kekawan den yang tengah survey nak beli umah dan
duit banyak berkoyan-koyan tu meh la beli kt Putrajaya nie
Ohsem ko
FREE HOLD
mana ko nak cari sedangkan dalam Klang Valley banyak yang LEASE HOLD
Tak menyesal sbb semua Syarikat Gergasi Perumahan yang
masuk ke sini.
Jadi kualiti memang terjamin
 
 
OK Jumpa lagi korang!!!
 
 
 
 
 


No comments:

Post a Comment