Wednesday, November 15, 2017

Review : Sup Tulang Merah Singapore Original, Warung Rita, Melaka


Pssssttt... Korang nak tau tak
Apa punca kami nie wat JJCM Melaka
Nie haaaaa salah satu puncanya

Dek sebab tertengok JJCM TV3 tu haaa
pasal
SUP TULANG MERAH ORI SINGAPORE
WARUNG RITA, MELAKA
ade kat Melaka ko

Asal Viral je Melaka
Asal Melaka je Viral
Aku sejak tertengok tu dah simpan azam nak rasa sendiri haa
Review pelancong yang mai cakap lagi sedap dari Singapore sendiri
yang test tu plak memang pelancong Singapore
Haaaa, ko rase?

Jadi aku pun dah berangan dah nak menghirup
kesedapan Sup Tulang Merah nie
Terimbau-imbau ko
Nak pi Singapore jauh
Pastu RM dah jatuh merudum
Dulu pegi rega dia RM120 duit kita semangkuk..
huwaaaaa

nie dia cakap rega semangkuk dalam RM15 - RM20 je ko
Mana laa ko tak menahan menanggung rindu

Paling lawak aku dah membedal memcam benda dalam sehari
Kepala aku pun dah jadi wengggg
Masa singgah kat Masjid Melaka
Aku terus macam nak pitam
Sebab panas pun iye jugak
Terus aku muntah teruk kt masjid
Teruk tul keadaan aku

Jadi my siblings proceed gak pergi Sup Tulang Merah tu
Rugila kan sbb kami sanggup tunggu sampai warungnya bukak
Bukak jam 5.00 petang
Ko bayangkan laa kami tunggu dari jam 3.00 petang
haaaaaa, sanggup tuh..

Sampai je Warung Rita
Aku memang tak larat dah
Aku suh je diorg pegi then aku tunggu lam keta
Kepala aku still weng tal ilang
aku memang tak suka situasi gitu

Aku dah tak lalu dah membayangkan keenakan sup tuh
Paling tak menahan aku siap pesan lagik kat siblings aku suh snap foto lelawa
ahahahaha.. dalam keadaan sakit gitu pun aku still gigih ingatkan diorang
tolong laaa amik gambo lelawa makanan tu

Bila diorg dah selesai makan
Skali aku bau keharuman sup tulang merah
ko bayangkan perasaan aku
Terharu, hiba semua babe
Adik aku siap tapaukan untuk aku lagik
sob sob sob
Kakteh sayang ko Kakcik
Muaaahks ciked!

Inilah foto terbaik yang berjaya siblings den snap kan.. Menggiurkan tak? hehehehe
Selain dari Sup tulang Merah, ade gak ngoder Kacang Pool
Spagetti Pun ado order haaa untuk anakanda tersayang..

Sepanjang perjalanan balik hantar abah ke kampung
Abah tak abis-abis memuji kesedapan Sup Tulang Merah tu
Aku dengar citer pun
dah bergelen-gelen air liur aku telan
Sabo laaa aku, kuatkan iman aku..

Bila sampai kampung aku pun dah tak sabo-sabo nak membaham
Bukak je plastik, perghhhhhh
Baunya menusuk terus hidung den

Ko leh bayangkan tak
masa ko makan tu sambil ko gelak
Gelak bukan sebab giler
tapi sebab ko rase bersyukur ya amat dapat makan
makanan sesedap nie..

Sedaaaaaaaaaaaaaap ko
sampai tergelak2 aku sambil makan
sebab sedap melampau

Aku tak kira
aku nak bagi 6 bintang!!!
Betul cakap pelancong Singapore dalam JJCM TV3 tu
dia cakap Warung Rita nye Sup Tulang Merah
lagi sedaaap dari kat Singapore

Alhamdulillah
aku nak ucap jutaan terima kasih laa pada owner yang
masak penuh kasih dan sayang nie
Semoga diberkati Allah selalu hendaknya.

OK next time pasti kami sampai lagi
Insyaallah..




No comments:

Post a Comment